Autogénny tréning

Princíp autogenného tréningu

Metóda zameraná na nácvik relaxácie. Jej zakladateľom je nemecký neurológ a psychiater profesor Johannes H. Schultz, ktorý využil svoje znalosti z oblasti neurológie, hypnózy a jogy a vytvoril tak postup pre navodenie uvoľnenia a relaxácie, bez využitia odborníka ako treba psychiater alebo lekár. Do relaxovaného stavu sa dostane každý klient sám. Celý princíp je založený na vzájomnom prepojení psychickej tenzie, funkčnosti nervového systému a svalového napätia. Pre jednoduchšie nácvik autogénny relaxácie sa využívajú hlasové nahrávky, ktoré zo začiatku človeka navádzajú a pomáhajú mu. Časom, keď je relaxácia nacvičená a bez problémov, by sa nahrávky mali prestať využívať, a tým dôjde ku skutočnému autogénnemu tréningu v pravom slova zmysle. Doktor Schultz využíval (a stále sa využívajú) pri autogénnom tréningu krátke a jasné formulky, ktoré sa stále opakujú dokola.

V dnešnej dobe sa však začalo používať, okrem krátkych formuliek aj pomocné predstavy, ktoré sú pre cvičiaceho prijateľnejšie a lepšie uchopiteľné, teda majú lepší účinok. Takže miesto stáleho opakovania: "Pravá ruka je stále ťažšia.", Je veta rozšírená o predstavu: "Pravá ruka je stále ťažšia, akoby pod ňou bol magnet, ktorý ju stále silnejšie priťahuje k zemi.". Celý autogénny tréning sa skladá zo 7 krokov, ktoré na seba vzájomne logicky nadväzujú, a preto je dôležité dodržať ich presný postup. V každom kroku dôjde k uvoľneniu v rôznych častiach a orgánoch tela. Pred začiatkom cvičenia je hlavnou úlohou zaujať príjemnú polohu. Mala by byť v ľahu na chrbte na pohodlnej podložke na cvičenie Thera-Band, ruky pozdĺž tela a pod hlavou len malý vankúšik, aby krčná chrbtica nebola v napätí. Koniec tréningu sa deje odvolaním relaxácie jasnými a jednoduchými formulku, ako je: "napnúť končatiny. Dýchať. Otvoriť oči. ", Iba ak na relaxáciu navodzuje spánok, nemusí sa tréning ukončovať, ale môže sa nechať voľne dobehnúť.

Autogénny tréning sa môže používať individuálne, ale aj v skupinách, to je dobré hlavne u športových odvetví. Pri nácviku je tiež veľmi dôležitá koncentrácia a trpezlivosť, nie všetko sa vydarí hneď na prvýkrát a je dôležité vydržať na tom pracovať a nevynechávajte jednotlivé kroky. Pozor nesmie sa však ísť silou vôle, pretože tak sa telo dostane do veľkého napätia a stiahne sa, lepšie je pomaly vytrvať a skúšať to natrénovať.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie